Harm Reduction Advocacy Brief for The Middle East and North Africa (MENA) Region

AD B  home

Dear Partners and Colleagues, 

It is with great pleasure that we present to the harm reduction community, the first Advocacy Brief for the Middle East and North Africa (MENA) countries. This Advocacy Brief is a new contribution to regional literature and has been conducted as part of the information and knowledge-building services that MENAHRA aspires to offer to the decision-makers, the civil society organizations, and the scientific community in the region. I hope that this regional brief offers an added value to civil society organizations and decision-makers in their efforts to scale up the harm reduction response.

MENAHRA aims to focus on building stronger advocacy and looks forward to building a more conducive environment to ensure a better quality of life for people who use drugs in MENA.

This Advocacy Brief would not have been possible without the contribution and cooperation of countless colleagues in the field. We extend our thanks to Dr. Marie Claire Van Hout and Ms. Patricia Haddad for cooperating with MENAHRA and effortlessly conducting this wide and comprehensive brief. We also would like to thank the Global Fund and Frontline AIDS, our Principle Recipient, for their support and for funding the development of this report. I would also like to thank my team at MENAHRA, for their commitment and energetic participation in reviewing and editing the report.

Last but not least, this report is dedicated to the community of people who use drugs and their families in the region in recognition of their suffering and resilience.

Click here to Download 

موجزعن المناصرة للحدّ من مخاطر إستخدام المخدّرات في منطقة الشرق الاوسط وشمال أفريقيا

الزملاء والشركاء الأعزاء،

إنّه لمن دواعي سرورنا ان نُقدّم الى مُجتمع الحدّ من مخاطر إستخدام المُخدّرات، أوّل موجز عن المناصرة لبلدان منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. يُعتبرُ هذا الموجز مُساهمة جديدة في رفع مستوى المعرفة التي تَسعى شبكة مينارة الى تأمينها للمجتمع المدنيّ والأوساط العِلْمِيّة في المنطقة، نأمل أن يُقدّم هذا الموجز الإقليميّ قيمة مُضافة لجهود مُنظّمات المجتمع المدنيّ وصانعي القرار، الرّامية الى تعزيز الإستجابة للحدّ من مخاطر إستخدام المُخدّرات.

تهدفّ شبكة مينارة الى التّركيز على تعزيز المناصرة والتطلّع الى بناء بيئة أكثر مُلائمة لضمان تمتّع الأشخاص الذين يستخدمون المُخدّرات بالحقن في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا بنوعيّة حياة أفضل.

لم يكُن موجز المناصرة هذا مُمكناً لولا مُساهمة وتعاون عدداً لا يُحصى من الزملاء في هذا المجال. ونتقدّم بالشكر الى الدكتورة ماري كلير فان هوت والآنسة باتريسيا حداد على تعاونهما مع شبكة مينارة ومجهودهما في إجراء هذا الموجز الواسع النطاق والشامل. كما ونودّ شُكر الصندوق العالميّ (GFATM) والمُستفيدون الرّئيسيّون: زملاءنا في فرونت لاين إيدز Frontline Aids (FA) في بريطانيا ، على دعمهما وتمويلهما لإعداد هذا التقرير. وأتوجّه بالشكر ايضاً الى فريق عمل شبكة مينارة، على التزامهم ومشاركتهم النّشِطة في مراجعة وتحرير هذا التقرير.

أخيراً وليس آخراً، خُصِّصَ هذا التقرير لمجموعة من الأشخاص الذين يستخدمون المخدّرات ولأُسرهم في منطقة الشرق الاوسط وشمال افريقيا، إقراراً بمعاناتهم وقدرتهم على الصمود.

يمكنكم تحميل القرير عبر الضغط هنا

 

Support Us

SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTER