المخدِّرات... عنف وويلات

جمعيّة نسروتو- علّية إبن الإنسان

ar

إنَّ عدد المدمنين على المخدِّرات يتزايد في لبنان باطراد سنة بعد سنة.

 ففي العام 2011 وبحسب إحصاءات مكتب مكافحة المخدِّرات المركزي في لبنان تم توقيف 1762 شخصاً بجرم تعاطي المخدِّرات وما لبس عدد الموقوفين وخلال سنتين أن ارتفع بالجرم عينه إلى 2672 موقوفاً حتّى العام 2013، أي بزيادة /910/ تسعماية وعشرة موقوفين ثمَّ بلغ حتَّى 31/8/2014 عددهم /2301/ ألفين وثلاثماية وموقوف واحد.

Read more...

Prevention on a global level

Prevention on a global level
Rompani, P & Edegger, L., Mentor International, London, UK, September 2014


Introduction
Over the years a number of different perspectives on the prevention (and demand reduction) of drug use and substance abuse have developed, many with valid evidence-based arguments. Debates around harm reduction, decriminalisation and legalisation have been mostly focused on policy related issues. Whilst some of these perspectives are becoming mainstream, such as the emergence of drug use and substance abuse as a public health rather than a criminal justice issue, other views, such as those advocating harm reduction or supporting decriminalisation or legalisation of drugs, are hotly debated. Prevention remains, for the most part, ‘outside’ of these debates, as there seems to be consensus that prevention and education are, and will continue to be, relevant irrespective of the position on these other issues. For the purpose of this paper, prevention refers to the efforts undertaken in stopping the onset of drug abuse among young people (1).

Read more...

قراءة مهنية محدثة حول مشكلة تعاطي المخدرات في القدس

ظاهرة تعاطي المخدرات في القدس بين الواقع و الاحتياجات

قراءة مهنية محدثة حول مشكلة تعاطي المخدرات في القدس

تشرين أول 2014 .

بقلم علاء خروب

 

مشكلة تعاطي المخدرات في القدس الشرقية / مقدمة 

Drugs Abuse Problem in East Jerusalem

تعيش القدس الشرقية حالة سياسية وقانونية خاصة أدت إلى تردي الأوضاع التعليمية والصحية والاجتماعية والاقتصادية للمواطنين. الوضع الذي أدى الى ظهور عدة مشكلات ملموسة في المجتمع المقدسي. منها العنف والتسرب من المدارس وتفشي ظاهرة تعاطي المخدرات بين الفتيان والمراهقين والشباب في مختلف البلدات والقرى و الأحياء بمحافظة القدس .

Read more...

Prise en charge des UDs en Tunisie

Après avoir lu l’article « Les toxicomanes sont-ils vraiment pris en charge ? » je me permet en tant que membre actif dans la société civile et vice président de l’ATIOST de parler de la prise en charge réelle des usagers de drogues en Tunisie . 

Read more...

رسالة من مستخدم للمخدرات

نعلم جميعا بالمثل القائل يد واحدة لا تصفق وبصفتي كمتعاطي للمخدرات اقول جمعية حسنونة لمساندة متعاطي المخدرات لا تكفي مادام مشكل العلاج مازال مطروح، رغم الرسائل والاتصالات التي تقوم بها الجمعية من اجل توفير مراكز للعلاج وزيادة الاطر الطبية من اجل توفير العلاج للمتعاطين.

Read more...

SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTER